Hoppa till innehåll






Foto

Röd som en kräfta

Postad av Norrlandskan , 03 June 2013 · 4877 Visningar

sol och bränd sova i solen alltid ha solskydd
Jag gjorde det igen igår. Jag somnade på stranden och det får jag betala för nu.

Vi hade några timmar utan något jobb och jag ville "bara gå och bada och ligga en liten stund och slappa". Jag gick och badade vilket var helt underbart igår. Vågor och vind - helt i min smak! Sen skulle jag "bara" ligga en liten stund för att torka, och sen vaknade jag 1 1/2 timme senare. Inte bra.

Jag hade inte smort in mig eftesom jag inte skulle vara ute i solen så länge och nu är hela min framsida röd som en kokt kräfta och aloe-vera krämen kommer nog att ta slut fortare än beräknat. Jag låg med yougurt hela kvällen igår för att få ner den värsta brännan, men aj aj aj aj aj aj aj vad skinnet svider! Kommer inte att vara ute någonting mer än nödvändigt den här veckan och i fortsättningen smörjer jag in mig oavsett om jag ska "bara bada" eller ej. Att jag inte lärt mig!

Såg dessutom nyanlända turister på stranden som sakta antog en rosa/röd färg och trots detta inte smörjde in sig någonting. Stackare! De förstår inte att solen här är så mycket starkare och farligare!

Tur att jag hade resorb hemma - för kroppen känns tung och huvudet är fullt i bomull. Sova vore det bästa alternativet, men det får man göra efter säsongen.

Glöm inte att smörja in er med sollotion!




April 2024

M T O T F L S
1234567
891011121314
151617 18 192021
22232425262728
2930     

Recent Entries

Recent Comments