Hoppa till innehåll






Foto

Resebolag, guider och björnen

Postad av Norrlandskan , 18 June 2013 · 5270 Visningar

resebolag och guider resebolagen försvårar väck inte björnen som sover
Idag var ingen bra dag.

Fick berättat av en av våra kunder som är gäst på hotellet där vi har vårt hamam, att guiderna ger informationen till gästerna att INTE gå på hamamet i hotellet eftersom det inte erbjuder bra service!

Blev fly förbannad! Givetvis vet vi att dessa guider säljer hamam, dagsturer och annat till turisterna - det är en extra inkomstkälla för dem, men när de börjar ljuga och gå med osanning om vårt hamam blev det för mycket! De har inte ens en gång varit och hälsat på, sett hur vi jobbat eller ens en gång sagt hej varje dag när de kommer till hotellet. Och nu ljuger de om oss och får oss att framstå som ett dåligt hamam.

Ska till resebolagets kontor idag och prata med en av cheferna som jag faktiskt känner sedan tidigare. Han ska verkligen få höra att de nu gått över gränsen! Tror jag ska ringa hans svenska fru först.... som råkar vara en bekant :)

Det är ett stort problem för alla som har egen affärsrörelse av något slag här i Alanya. Dessa resebolag som "rekomenderar" restauranger/butiker/hamam/etc etc tar sakta och säkerligen död på all konkurans och fler och fler får svårare säsonger. Många väljer att samarbeta med resebolagen, för det är iaf mer säkert än att inte göra det. Avskyr detta tillvägagångsätt och kommer inte att acceptera resebolagets behandling av oss.

De vet inte vad som väntar, för de har nog aldrig hört "väck inte den björn som sover". Jag kan berätta att björnen har vaknat nu - och inte är den på bra humör!




April 2024

M T O T F L S
1234567
891011121314
151617 18 192021
22232425262728
2930     

Recent Entries

Recent Comments