Hoppa till innehåll






Foto

Att bo så långt bort ibland...

Postad av Norrlandskan , 11 February 2014 · 5027 Visningar

... det har sina nackdelar. Jag har ingen möjlighet att ta bilen, tåget eller flyget hem till mamma och pappa när jag vill, och ibland skulle jag vilja åka bara för att hälsa på en helg.

Som nu, en av mina närmaste vänners pappa har hastigt gått bort. Hon och jag har känt varandra i över 25 år och jag har suttit hemma vid deras matbord otaliga gånger tillsammans med hennes föräldrar, och jag skulle vilja åka till min mamma och pappa på en gång. Och jag skulle verkligen vilja kunna åka dit och ge henne en kram och bara finnas där. Det svindlar och jag får så ont i hjärtat när jag tänker att det börjar bli vår tur nu. Vår tur att se våra föräldrar försvinna. Jag kommer att ramla ner i en svart avgrund när det händer, för det kommer det att göra, och jag kan bara ana mig till hur min älskade vän känner sig. Som hon sa; "Det är så konstigt, för han finns ju inte mer..".

Jag bor i Alanya, men ibland skulle det få vara lite närmare hem. För att få vara närmare de mina, för att få kramas mer och verkligen säga många gånger högt; "Du är värdefull för mig".




Mars 2024

M T O T F L S
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627 28 293031

Recent Entries

Recent Comments