Hoppa till innehåll






Foto

Fårskinnstofflor, regn och bastu

Postad av Norrlandskan , 23 February 2014 · 11844 Visningar

Det är i slutet av februari och det är 20 grader varmt på dagarna. Någonting är ju väldigt fel, för normalt brukar jag sitta under en filt och frysa som en hund på kvällarna med el elementet fullt påslaget. Nu har jag inte heller 2-3 lager med kläder inomhus, dubbla sockar och fårskinnstofflor på mig, utan nu räcker det med mysdress och raggsockar. Dessutom har jag inte slagit på varmvattenberedaren på över en vecka, det räcker med solenergi för uppvärmning av vatten.

Jag glädjer mig å turisternas vägnar, för de har ju fullkomlig semester med sol och bad, och att sitta på balkongen och äta lunch i shorts och linne är ju inte helt fel det heller. Men om det inte börjar regna snart kommer det att bli vattenbrist till sommaren. Sen så blir man faktiskt less på att se sol och blå himmel hela tiden, det är vinter så då ska det vara regn, rusk, storm och vind nu. Men när det är storm, då saknar jag att ha en bastu hemma. Helst en vedeldad. När vi någon gång i framtiden har vårt eget hus, DÅ ska jag ha en timrad vedeldad ute bastu!

Har kokat så mycket apelsinmarmelad att frysen i stort sett är full. Nu får jag inte koka mer, måste äta upp först och sen koka mer innan aprikoserna kommer och det blir deras tur att bli marmelad. Och mullbär, fikon, passionsfrukt, persikor och mandel. Sen kommer granatäpplen och mandariner, citroner har vi i stort sett året om. Lite bortskämd är jag, speciellt när aprikoserna är mogna och jag bara kan gå ut på balkongen och plocka direkt från trädet.. bara det börjar regna så det blir några.




April 2024

M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718 19 2021
22232425262728
2930     

Recent Entries

Recent Comments