Hoppa till innehåll


Min Turkietresa, Hösten 2011



Foto

och så levde de lyckliga i alla sina dagar ...

Postad av Magnus , 15 October 2011 · 50401 Visningar

Så var vi då framme i vårt hem i Sverige igen, en resa på totalt 14h (1h försening p.g.a SJ) som gör en ganska lagom mör i kroppen. Solen var faktiskt framme när vi kom men någon värme avgav den inte direkt. De säger att det tydligen varit varmt och fint här med stundtals, men nog känns det...


Foto

Snipp Snapp Slut

Postad av Magnus , 14 October 2011 · 12241 Visningar

Ja, tyvärr är det ju så att allt roligt har ett slut och det gäller även denna resan. Inatt bär det av till Sverige igen och jag förväntar mig att vi möts av ett betydligt kallare klimat. Hade jag fått välja själv hade jag stannat här i Alanya för resten av mitt liv men verkligheten...


Foto

Long time no see

Postad av Magnus , 13 October 2011 · 80182 Visningar

Äntligen är solen tillbaka på heltid!

Ja, idag har som sagt varit en helt underbar dag dränkt i solens ljus som jag verkligen har saknat. Man känner dock att det inte alls är samma tryckande värme efter allt regnande utan nu är det mer som en fin svenska sommardag. Frågan är om det hinner byggas upp...


Foto

Pizza & Choklad

Postad av Magnus , 12 October 2011 · 7243 Visningar

Dagens väder har minst sagt varit varierande med regn under natten och gråmulet under morgonen. På förmiddagen kom det dock in ett blått fält från havet och när solen nådde fram så blev det plötsligt riktigt fint. Det passade ju jättebra för vi hade lite bankärenden att uträtta som...


Foto

En dagens, tack

Postad av Magnus , 11 October 2011 · 542556 Visningar

Detta har blivit en ren "sitta vid datorn dag" av flera anledningar. Jag hade ju lovat min vän Süleyman att översätta menyn på hans restaurang (Aydoğan Pide Salonu) till engelska vilket jag hade tänkt göra under dessa tre dagar med regn vi var "lovade". Nu blev det ju dock inte så mycket regn som...


Foto

De tre musketörerna

Postad av Magnus , 10 October 2011 · 11194 Visningar

Med tanke på hur väderleksrapporterna sett ut för de närmaste dagarna så var jag helt inställd på att det skulle bli en dag i hemmet. Under natten har det regnat på rätt ordentligt och även om morgonen var lite bättre så såg det inte alls roligt ut på himmelen. Till min stora...


Foto

Picknick & Bazar

Postad av Magnus , 09 October 2011 · 19435 Visningar

När vi vaknade under tidig förmiddag så var det en del moln på himmelen men inget direkt oroväckande och solen sken så det såg ganska lovande ut. Vi ringde därför upp vårt sällskap från igår (Coşkun med familj) och meddelade att vi skulle ta picknicken idag istället. Det trugades en del...


Foto

Oplanerat hemmamys

Postad av Magnus , 08 October 2011 · 10944 Visningar

Idag hade vi egentligen planerat in en heldag med picknick i Incekum men strax efter vi vaknat så drog det igång ett riktigt oväder. Vi ställde då in planerna och meddelade samtliga som ingick i sällskapet om detta. Kort därefter började det lätta på himmelen och tror ni inte solen kom fram igen och det i...


Foto

Roadtrip

Postad av Magnus , 07 October 2011 · 6245 Visningar

Jag vill inleda dagens inlägg med att säga att gårdagens ordval med att "leka turist" kanske hade en lite negativ klang i sig och det var inte alls med uppsåt. Jag må ha ett lite större intresse för Turkiet och fått uppleva en del saker som normalturisten inte gör när de är här på...


Foto

Turist för en dag

Postad av Magnus , 06 October 2011 · 86840 Visningar

Idag hade vi bestämt att vi skulle se till att ha lite mer renodlad semester. Med andra ord skulle vi "leka turist" och precis som sig bör började vi det hela på stranden. Som jag tidigare nämnt är jag egentligen inte så mycket för det där med strandlivet. Visst, det är jätteskönt att...






Recent Entries

Recent Comments

Latest Visitors

  • Foto
    Marsah
    05 Nov 2019 - 09:26
  • Foto
    Bernice
    28 Aug 2018 - 11:02
  • Foto
    Nettan83
    08 Mar 2018 - 13:31
  • Foto
    Ewie123
    16 Jun 2017 - 19:42
  • Foto
    Carina Jarlefeldt
    30 Apr 2017 - 11:56
  • Foto
    Victoria
    26 Apr 2017 - 19:02
  • Foto
    61Umit
    17 Apr 2017 - 10:56
  • Foto
    Turkboman
    24 Mar 2017 - 11:56
  • Foto
    jannewen
    19 May 2016 - 10:22
  • Foto
    Arom7g
    25 Feb 2016 - 13:36