Hoppa till innehåll


Välkommen till Merhaba.se! - Mötesplatsen för alla oss med någon form av anknytning till Turkiet.


Logga in  Logga in via Facebook

Registrera dig nu!
Merhaba! (hej på Turkiska)

Detta är mötsplatsen för alla som som vill utbyta erfarenheter om det fantastiska Turkiet.
Oavsett om du är en nyfiken "turist" som står inför ditt första besök av landet, är van turkiet-resenär eller rentav bor där så har du kommit till rätt webbplats.

Du besöker oss just nu som Gäst vilket ger dig en något begränsad tillgång till vårt ständigt växande informationsunderlag. Vi råder dig därför, att helt kostnadsfritt registrera dig som Medlem så att du får full access samt möjlighet att dela med dig av dina egna erfarenheter i vårt forum, ladda upp foton i bildarkivet, starta upp en egen blogg i ämnet och en massa annat skoj. Är du redan registrerad så loggar du in via knappen här till höger eller länken längst upp till höger på sidan.

Registrera dig som Medlem här
Välkommen in i värmen!
 
Guest Message by DevFuse

Foto

Har stränderna i Alanya försämrats?


  • Please log in to reply
4 svar till detta ämne

#1 Magnus

Magnus

    Site-Admin

  • Admin
  • 1413 inlägg
  • PlatsDalarna, Sverige (dock helst i Alanya)

Postad 20 October 2011 - 18:28

Jag upplever att både Östra och Kleopatra-stranden blivit betydligt sämre med åren och att den sistnämnda knappt längre kan leva upp till sitt rykte gällande den bästa stranden i Alanya.

Jag vill minnas att när jag första gången var i Alanya 2005 så var kleopatra-stranden både betydligt mer långgrund och framförallt sandbotten och inte stora klippstenar med vassa "raviner" som det finns gott om nu. även Östra stranden hade mindre av dessa klippstenar och var ren och fin med klart vatten.

Just Östra stranden har väl kanske en förklaring i att mycket skräp från båtarna har en tendens att hamna i vattnet. Men fortfarande så har det ju blivit mycket stenigare än vad jag kan minnas att det var förr då det var fin sandstrand på de flesta plättarna.

Jag har hört rykten om att byggbolagen tagit upp sand och använt i deras cementblandningar men vet inte om det finns någon sanning i det.

Det är absolut fortfarande fina stränder men de känns mer nedgångna och inte alls lika exceptionella längre. Man tycker Guvernören borde försöka åtgärda detta då det är otroligt viktigt för turismen men det kanske de har gjort i misslyckade försöka att tillsätta sand och liknande.

Någon annan som har tankar kring detta?

#2 zaq

zaq

    Charter-Resenär

  • Medlem
  • 16 inlägg

Postad 20 October 2011 - 22:16

Du måste Registrera dig eller Logga in för att läsa detta inlägg.

#3 Xelai

Xelai

    Yabancı

  • Moderator
  • 284 inlägg
  • PlatsAlanya, Turkiet

Postad 22 October 2011 - 06:19

Du måste Registrera dig eller Logga in för att läsa detta inlägg.

#4 Holly

Holly

    Charter-Resenär

  • Medlem
  • 42 inlägg

Postad 22 October 2011 - 07:59

Du måste Registrera dig eller Logga in för att läsa detta inlägg.

#5 Trine

Trine

    Turist

  • Medlem
  • 3 inlägg
  • PlatsNorge, Vestfold

Postad 24 November 2011 - 17:36

Du måste Registrera dig eller Logga in för att läsa detta inlägg.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar